25.1.20

طبق سندى از بانك مركزى در شهريور ١٣٥٧، كه خودم شخصا آنرا در آنزمان خوانده ام، و به احتمال زياد در آرشيو روزنامه هاى كيهان و اطلاعات همان زمان پيدا خواهد شد.







طبق سندى از بانك مركزى در شهريور ١٣٥٧، كه خودم شخصا آنرا در آنزمان خوانده ام، و به احتمال زياد در آرشيو روزنامه هاى كيهان و اطلاعات همان زمان پيدا خواهد شد.
كل ثروت ودارائى را كه محمدرضا شاه تا شهريور ١٣٥٧ از ايران خارج كرده بود، ٤٤ ميليارد دلار ( منقول و غير منقول) بود.



البته اين ثروت غير از دزدى و حمل جواهرات سلطنتى، از جمله تاج شاهى، و شمش هاى طلا و دلار ها و عتقيقه جات مى شود كه در هنگام فرار از ايران، توسط دو هواپيما از جمله هواپيماى شاهين به خلبانى سرهنگ معزى، خلبان ويژه او از ايران خارج شده است.
در همين رابطه سرهنگ خلبان معزى، كتابى دارد كه به خاطرات دوران خدمت در ارتش و خلبانى هواپيماى شاه، اختصاص دارد.و شخصا هم در ملاقاتى كه با ايشان در پاريس داشتم، در همين رابطه از ايشان سوْال كردم كه موضوع سنگينى هواپيماى شاه هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهر آباد را که از او نقل مى شود را چه جوابى دارند.
سرهنگ معزى اين موضوع را تاييد كرد.به عبارتى تعداد قليلى از خانواده شاه نبايد اينقدر سنگين بوده باشند كه يك هواپيماى جت با مشخصات هواپيماى شاهين در تيک آپ ( بلند شدن) از زمين دچار مشكل شود.
شاه و خانواده فاسد او هر چه توانستند از ايران به سرقت بردند، چرا كه از سال ٤٤ و با مطرح شدن كمربند سبز( ارتجاع اسلامى) توسط سازمان سيا، شاه و خانواده و اطرافيان اش مى دانستند كه جايى در ايران ندارند.لذا تا توانستند دزديدند و بردند.
و شواهدى هم دال بر سپردن
مبلغ ٢٠ ميليارد دلار در بانك سويس براى جانشين خود،
و سر مايه گذاريهاى ٤٩ درصدى در شرکت اتومبيل سازى دووى كره
بنز آلمان، و ....
وجود دارد.
اما رضا پهلوى، با حاشيه سازى ها، منكر سرقت بيش از ٦٢ ميليون دلار آن زمان را مى شود كه ، پدر دزد شاه از جيب ملت هاى ايران به رقت برده اند.
اگر تازه همين مبلغ ٦٢ ميليون دلار را امروزه با بهره بانكى آن محاسبه كنيم، خواهيم ديد كه سر از ميليارد ها دلار خواهد زد، و اين مبلغى است كه خود او در مصاحبه با صداى آمريكا، با شرمندگى قبول كرده است.
اگر قانون از كجا آورده اى زمان پدرش را در مورد ايشان بكار بريم، بايد به دادگاه كشيده شود.و جوابگو باشد..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar