25.1.24

حسین هاتفی اردکانی مدیر یک شرکت تجهیزات الکترونیکی است که به تامین فناوری‌های دو منظوره که سپاه پاسداران از آن در تولید پهپاد‌ها استفاده می‌کند، متهم شده است




.
حسین هاتفی اردکانی مدیر یک شرکت تجهیزات الکترونیکی است که به تامین فناوری‌های دو منظوره که سپاه پاسداران از آن در تولید پهپاد‌ها استفاده می‌کند، متهم شده است

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که برای دریافت اطلاعات معتبر درباره حسین هاتفی اردکانی، «تاجر ایرانی» که گفته می‌شود به تامین فناوری‌های لازم برای تولید پهپاد‌های تهاجمی مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین کمک کرده است، تا ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، حسین هاتفی اردکانی مدیر یک شرکت تجهیزات الکترونیکی است که به تامین فناوری‌های دو منظوره که سپاه پاسداران از آن‌ در تولید پهپاد‌ها استفاده می‌کند، متهم شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اردکانی را به همین دلایل تحریم کرده است.

این جایزه از نتایج برنامه وزارت خارجه آمریکا برای کمک به مبارزه با تهدید‌های امنیت ملی است. بنابر کیفرخواستی که در سال ۲۰۲۰ علیه اردکانی صادر و در ماه دسامبر گذشته از حالت محرمانه خارج شد، او در همکاری با یک مرد مستقر در چین، از شرکت او به عنوان پوششی برای انتقال قطعاتی که درنهایت می‌توانند در تولید پهپاد‌ها به کار گرفته شوند، استفاده کرده است.

برای مثال، یک تامین کننده فرانسوی به صورت نادانسته مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال را به هنگ‌کنگ فرستاده و این قطعات از آن‌جا دوباره به ایران ارسال شده است. بنابر اعلام دادستان‌ها، این اقدام با اندکی تغییر تاکتیکی در سه مورد دیگر هم انجام شده است.

بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اردکانی همچنین با رهبری یک شبکه بین‌المللی توانسته است تجهیزاتی را از جمله سرووموتور، سیستم‌های ناوبری و دیگر فناوری‌های قابل استفاده در پهپادها به ارزش صدها هزار دلار به دست آورد. به گزارش وزارت خارجه آمریکا، برخی از قطعات تولید شده در ایالات متحده که از طریق شبکه اردکانی تامین شده‌اند، در لاشه پهپاد‌های سرنگون شده روسیه در اوکراین یافت شدند.

حکم بازداشتی برای اردکانی بر اساس کیفرخواست سال ۲۰۲۰ صادر شده است. دادستان‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که او خارج از ایالات متحده است. وزارت خارجه آمریکا نیز تهران را به عنوان یکی از مکان‌های استقرار او مشخص کرد.

برای دسترسی به کل مقاله، به لینک 🔗 در روایتگر (story) مراجعه کنید.

📸 وزارت خارجه آمریکا 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar