10.3.24

حسین رونقی، فعال سیاسی، خبر داد که بابت نوشته‌اش درباره قتل آرمیتا گراوند، به جریمه نقدی و اعاده حیثیت و بازگرداندن آبروی جمهوری اسلامی محکوم شده است!

 


حسین رونقی، فعال سیاسی، خبر داد که بابت نوشته‌اش درباره قتل آرمیتا گراوند، به جریمه نقدی و اعاده حیثیت و بازگرداندن آبروی جمهوری اسلامی محکوم شده است!



او ضمن انتشار حکم دادگاه و پست قبلی خود، نوشت:

«درباره اعتراض به کشته‌شدن «آرمیتا گراوند» علاوه بر جریمه نقدی به اعاده حیثیت و بازگرداندن آبروی جمهوری اسلامی محکوم شده‌ام.

در خصوص اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» درباره زنده‌یاد «آرمیتا گراوند» که در ایستگاه متروی شهدای تهران کشته‌شد، شعبه ۱۰۳۶ دادگاه کیفری دو، مرا مجرم شناخته و به جریمه نقدی و اعاده حیثیت از جمهوری اسلامی محکوم کرده‌است.

در دادگاه برگزار شده وکیل اینجانب خواسته‌اند فیلم کامل لحظه برخورد از مترو اخذ و بررسی گردد اما چنین اتفاقی نیفتاد. هر چند دادگاه مبنای رای را «پاسخ استعلام» بیان کرده‌است، اما هیچ ویدیو، استعلام یا مستندی مبنی بر وخامت حال یا زمین خوردن آرمیتا گراوند در پرونده وجود ندارد.

همچنان معتقدم «آرمیتا گراوند» به‌خاطر بحث حجاب کشته شده‌است و اگر نهادهای امنیتی و قوه قضاییه باور دارند این کذب است، همانگونه که در دفاعیات ‌ خواسته شده فیلم‌های مربوط به ایستگاه مترو و داخل کابین را به صورت عمومی منتشر کنند.

مطلب نوشته شده در مورد آرمیتا: «اینک ماییم شناسنامه‌یِ تاریخِ» سال‌های سیاه...
می‌گويند: آرمیتا «درگذشت»! نه، او کشته شد.»

- پیشتر مریم شکرانی و زینب رحیمی، دو تن از روزنامه‌نگاران خبر داده بودند که به خاطر توییتشان درباره قتل آرمیتا، محکوم شده‌اند.

- قتل آرمیتا گراوند و مهسا امینی توسط ماموران حجاب، لکه ننگی ابدی بر دامن جمهوری اسلامی است که به هیچ طریقی پاک نمی‌شود.

#آرمیتا_گراوند #حسین_رونقی #یاری_مدنی_توانا

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar