16.4.21

بهرام مشیری] ‼️هم میهنان بارها از من میپرسند که ایران چه موقع آزاد خواهد شد ؟ ایران روزی آزاد خواهد شد که مردم ایران از چنگال استبداد فکری آزاد شوند.

 


بهرام مشیری]
‼️هم میهنان بارها از من میپرسند که ایران چه موقع آزاد خواهد شد ؟
ایران روزی آزاد خواهد شد که مردم ایران از چنگال استبداد فکری آزاد شوند.

بهرام مشیری]
‼️هم میهنان بارها از من میپرسند که ایران چه موقع آزاد خواهد شد ؟
ایران روزی آزاد خواهد شد که مردم ایران از چنگال استبداد فکری آزاد شوند.


شهروندانی که هنوز خودشان در زنجیر استبداد عقیدتی و فکری ، از هر نوع آن اسیرند ، توانایی آزاد کردن کشور را نخواهند داشت.

اگر ما قادر نباشیم افکاری آزاد داشته باشیم ، چگونه ممکن است که صاحب مملکتی آزاد باشیم؟
بر ماست که در قدم نخست خود را از استبداد دینی آزاد کرده ، خرافات را دور بریزیم و به نیروی خرد مسلح شویم. آنگاه میتوانیم میهن خود را نیز از زنجیر استبداد برهانیم.

رهایی از استبداد دینی بدان معنی نیست که ما مادر بزرگ خود را بخاطر نماز خواندن شلاق بزنیم یا اینکه اشخاص متدیّن را به باد استهزا بگیریم.

آزادی از استبداد دینی آنست که ما قانون را جایگزین احکام شرعی کنیم و نقش آخوند مرتجع و عقب افتاده را از سیستم حکومتی پاک سازیم و بدین طریق زنجیرهای پیچیده بر دست و پایمان را پاره کنیم.

راه رسیدن به این آزادی با مطالعه سرگذشت قهرمانان ملّی و مرور بر زندگی آزادیخواهان کشورمان میسر است.

ستارخان قره باغی به مدرسه نرفته بود ولی با بینش خود ، زنجیرهای استبداد فکری را گسیخته و تابو ها را شکسته بود و بهمین دلیل توانست کاری بزرگ از پیش ببرد .

شادروان کسروی توضیح میدهد که روزی بناگاه سنگر دلیران آزادیخواه تبریز در محله "امیرخیز" مورد حمله ارتش استبداد و ارتجاعیونی که در یک مسجد مستقر شده بودند قرار گرفت.
ستارخان دستور داد تا دهانه توپ را بسوی مسجد نشانه بروند و در جواب تعلّلی که از افراد دید اینطور استدلال کرد که :

"اینجا امروز دیگر یک مسجد نیست ، اینجا اکنون سنگر استبدادیون و ارتجاعیون است ، آنرا بر سر دشمنان خراب کنید ٠ و اینگونه بود که با غرش توپخانه ، بخشی از آن مسجد خراب شد و استبدادیون هم بیرون کشیده شدند."

استبدادی که قریب ١٥٠٠ سال پیش در جزیره عربستان شکل گرفت بر پایه افکار یهودیان و مسیحیانی که آنجا بودند ، و با کمک افکار ناراضیان مزدکی که از ایران گریخته بودند پایه گذاری شد.

سپس با تجمع چاقوکشان و شمشیر بدستان ، حرکتی شکل گرفت که در قدم اول شروع به تخریب عبادتگاه های دیگران کرد و کار خود را با گردن زدن مخالفین و کافر نامیدن آنها آغاز کرد.

این استبداد سپس با حمله به سرزمینهای همسایه و تجاوز به جان و مال افراد آن جوامع و تاراج منابع سرشار اقتصادی آنان ، به حیات خود ادامه داد و چاقو کشان را مأمور ادامه این تجاوز در خدمت خود گرفت.

امروز نیز آخوند مأمور نگهداری آن استبداد است ، و داستانهای ج

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar