11.4.21

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد

 


حملە سایبری یا موشکی؟! حادثه‌ در تاسیسات نطنز یک روز پس از راه‌اندازی سانترفیوژهای پیشرفته
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بامداد امروز یکشنبه 11 آوریل 2021 در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی «شهید احمدی روشن» نطنز حادثه‌ای رخ داد.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است علت این حادثه در دست بررسی است و اطلاع رسانی خواهد شد.
 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد


🔹کمتر از ده ماه پس از وقوع انفجار دوازدهم تیر ماه در تاسیسات نطنز، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که بامداد یک‌شنبه ۲۲ فروردین ماه یک «حادثه»‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز رخ داده است.


🔹بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، بدون اشاره به ماهیت و جزییات این «حادثه»، گفت: «این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.»


🔹خبر وقوع «حادثه» طی بامداد یک‌شنبه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز در حالی اعلام شد که یک روز قبل سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای نسل جدید» در نطنز را پس از حمله تیر ماه ۱۳۹۹، بازسازی و «آماده بهره برداری» کرده است. علاوه بر این سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده بود که به زودی تست سانتریفیوژهای آی‌آر-۹ را نیز آغاز می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar