6.2.24

طرح ترور سه یهودی در سوئد توسط زوج ایرانی پلیس امنیت سوئد در آوریل ۲۰۲۱ این زوج را بازداشت کرد جزئیات بیشتر در گفت‌وگو با مهران عباسیان، ایران اینترنشنال

 



طرح ترور سه یهودی در سوئد توسط زوج ایرانی

پلیس امنیت سوئد در آوریل ۲۰۲۱ این زوج را بازداشت کرد

جزئیات بیشتر در گفت‌وگو با مهران عباسیان، ایران اینترنشنال

بر اساس گزارش تحقیقی رادیو سوئد (SR)، یک زوج که به نام‌های مهدی رمضانی و فرشته سنایی فرید در سوئد به‌عنوان افغان درخواست پناهندگی داده بودند، مظنون به همکاری با وزارت اطلاعات ایران بوده‌اند. 

 

به گزارش این فرستنده رادیویی، این دو متهم که با نام‌های جعلی "سلما خرمایی" و "فواد ملکشاهی" و ملیت افغانستانی در سال ۱۳۹۴، همراه با موج پناهجویان از کشورهای خاورمیانه به اروپا، از سوئد تقاضای پناهندگی کرده بودند، در ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ به اتهام برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی و کشتن یهودیان سوئدی، توسط نیروهای امنیتی سوئد دستگیر شده‌اند. 

 

دادستانی سوئد در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که این کشور دو پناهنده جعلی را که متهم به اقدام تروریستی در سوئد بوده‌اند، به ایران بازگردانده است. 

 

مقامات دادستانی سوئد اظهار کردند، به دلیل این‌که "مدارک محکمی" در اختیارشان قرار نگرفته، نتوانسته‌اند به موقع اعلام جرم کنند. به همین جهت این دو متهم از نیمه دسامبر سال گذشته برای اخراج از سوئد در بازداشت موقت به‌سر می‌بردند. گفته شده، به‌رغم دستگیری این افراد اما دادگاهی برای رسیدگی به اتهام آنها برگزار نشده است. 

 

معاون دادستان کل سوئد در آن زمان گفت که ایالات متحده خواستار انتقال این دو متهم به آمریکا بود، اما تقاضای رسمی آن به موقع نرسید.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar