25.12.19

چرا روحانی استعفا نمی‌دهد؟ داستان استیضاح یا استعفای روحانی



  چرا روحانی استعفا نمی‌دهد؟ داستان استیضاح یا استعفای روحانی
🔹 جنگ گرگها بعد از قیام سراسری مدار عوض کرده و قوانین خودش را دارد
🔹 موضوع اصلی این است که رژیم چه با روحانی و چه بدون روحانی هیچ راه‌حلی در مقابل خود ندارد

شاید این سؤال به ذهن بزند که روحانی چرا استعفا نمی‌دهد؟ چرا این همه ذلت و فشار و تحقیر را به جان می‌خرد؟ چرا حتی با پیش کشیدن موضوع استعفا بخشی از فشار باند غالب را خنثی نمی‌کند؟
در پاسخ می‌توان گفت روحانی اگر‌ چه به وضعیت خراب و بن‌بست در همه زمینه‌ها آگاه است ولی اولاً او یکی از مهم‌ترین مهره‌های سرکوب در همین نظام توتالیتر و بعد از ولی‌فقیه امنیتی‌ترین و مجرب‌ترین آخوند این حاکمیت بوده و می‌داند رژیم به نقطه‌ای رسیده که دیگر ظرفیت و تحمل مطرح شدن استعفایش را نیز ندارد و چه بسا همین عامل بهانه‌یی برای جرقه دیگری شود. ثانیا می‌داند همین تعادل لرزان با طرح استعفای وی از دست رفته و ریزش قسمت‌های بیشتری از نیروهای داخل حاکمیت را به‌دنبال دارد که آن هم می‌تواند منجر به جرقه شود. ثالثا به‌خوبی به تاریخچه نظام و وضعیت رؤسای جمهور سابق اشراف دارد و می‌داند به میزانی که با دستگاه ولایت‌ فقیه ساز مخالف بزند در نهایت سرنوشت تلخ‌تری در انتظار او خواهد بود. چون رژیم دیگر رژیم قبلی نیست و فاز پایانی دیکتاتور فرا رسیده و قانونمندیهای این مرحله خشن‌تر و سهمگین‌تر از همه مراحل قبلی است.
نتیجه این‌که بعد از قیام آبان جنگ گرگها در داخل رژیم مدار عوض کرده است. در این بین هر کس در پی این است که تقصیر گرانی بنزین را که جرقه قیام بود گردن دیگری بیندازد ولی مردم ایران از این دعواهای حیدری نعمتی عبور کرده‌اند. از این منظر، حتی موضوع استعفای روحانی یک موضوع فرعی است و موضوع اصلی این است که رژیم چه با روحانی و چه بدون روحانی هیچ راه‌حلی در مقابل خود ندارد و محکوم به سرنگونی است. بقیه‌اش جنگ‌وجدال رسانه‌یی و بازیهای سیاسی در یک نظام دیکتاتوری فرسوده در آخرین مرحله عمرش است.
و این سرنوشت همه دستگاههای خودکامه و عمله و اکره‌ نرم‌تن و سخت‌سر آنها در واپسین مراحل حیاتشان است. فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar