19.9.21

حدود یک هفته بعد از بازداشت توماج صالحی، خواننده رپ در ایران، اعتراض گروه های حقوق بشری و شخصیت ها به دستگیری او ادامه دارد.


سوراخ موش




تداوم اعتراض‌ها به بازداشت توماج صالحی خواننده رپ در ایران


توضیح تصویر،

عکسی از یکی از یکی ویدئوهای توماج صالحی


حدود یک هفته بعد از بازداشت توماج صالحی، خواننده رپ در ایران، اعتراض گروه های حقوق بشری و شخصیت ها به دستگیری او ادامه دارد.


عفو بین الملل روز جمعه خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این خواننده معترض شد.


این سازمان نوشت: "مقامات ایران باید فورا و بدون قید و شرط توماج صالحی، هنرمند و خواننده رپ اعتراضی را که تنها به خاطر استفاده از حق آزادی بیان خود بازداشت شده است، آزاد کنند. او در ترانه‌های خود به سرکوب، فساد، فقر و مصونیت از مجازات اعتراض می‌کند و خواهان مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی است."


روز شنبه هم کمپین حقوق بشر در ایران در توییتی نوشت: "آزادی بیان و عقیده در قوانین جمهوری اسلامی ایران 'جرم‌انگاری' نشده، اما پیوسته منتقدان و معترضان به علت نقد و اعتراض بازداشت می شوند. توماج صالحی فقط برای خواندن ترانه‌های انتقادی بازداشت شده و از دوشنبه ۲۲ شهریور در شرایط و مکان نامعلومی به سر می‌برد."


توماج صالحی در آخرین برنامه زنده در حساب اینستاگرام درباره فعالیت ارتش سایبری جمهوری اسلامی با اکانت‌های فیک و با نقاب اپوزیسیون سخن گفت. او نقش آن‌ها را تفرقه‌افکنی بین نیروهای اپوزیسیون توصیف کرد و از همه دعوت کرد که با همبستگی و اتحاد، فعالیت سایبری‌ها را خنثی کنند.

توماج صالحی، هنرمندی که درد جامعه را در ترانه‌هایش بازتاب می‌داد، روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه در پی یورش ۱۲ تن از نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش در اصفهان بازداشت شد.

#freetoomaj 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar