12.9.21

در چنین روزی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ بود که گروه تروریستی القاعده موسوم به طالبان به برجهای دوقلو در نیویورک حمله نمودند و ۳۶۰۰ نفر را قتلعام کردند.

 

و دانشگاه کابل رسما طویله ی طالبانها شدپ

در چنین روزی  ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ بود که گروه تروریستی القاعده موسوم به طالبان  به برجهای دوقلو در نیویورک حمله نمودند و ۳۶۰۰ نفر را قتلعام کردند.

گروه طالبان 11 سپتمبر را جشن گرفت 


امروز آنهایکه عملیات 11 سپتمبر 2001 را انجام دادند دوباره بقدرت رسیدند اینبار با چراغ سبز آقای جو بایدن و با کمک سپاه پاسداران و نیروهای نظامی پاکستان

  امروز آقای جوبایدن این گروه را با دادن چراغ سبز به پاکستان و ایران تا کمک نظامی و لوجستیکی بکنند تا دوباره در افغانستان بقدرت برسند  تو بگوید طالبان  از خون بنیانگزارش اوسامه بن لادن بگزرد؟ نه هرگیز چون رهبر روحی و معنوی طالبان اوسامه بن لادن بوده. حالا باید منتظر ترورهای فراوانی باشیم که از سوی تروریستهای طالبان در سرتاسر جهان انجام بشود  افغانستان تا دو الی ۳ سال دیگر به مرکز بزرگترین نیروهای تروریستی مخرب تبدیل خواهند شد

روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اعضای شبکه ترور القاعده چهار هواپیمای مسافربری آمریکایی را ربودند و با آنها به هدف‌هایی در این کشور حمله کردند. نخست دو هواپیما مانند بمب‌هایی پرنده به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک کوبانده و باعث فروریزی آنها شدند. هواپیمای سوم به ساختمان پنتاگون در واشنگتن اصابت و یکی از ضلع‌های آن را ویران کرد. هواپیمای چهارم که قصد تخریب کاخ سفید را داشت، با مقاومت مسافران پیش از رسیدن به هدف در پنسیلوانیا سقوط کرد.

کارشناسان نسبتا سریع تشخیص دادند که فقط یک سازمان تروریستی با شبکه‌ای جهانی قادر است چنین حملاتی را با یک استراتژی عملیاتی و تدارکاتی دقیق برنامه‌ریزی و پیاده کند. ترازنامه قربانیان این حملات مصیبت‌بار بود: بیش از سه هزار تن جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۵ هزار تن مجروح شدند.

رویدادهای اندکی بوده‌اند که جهان را چنین تکان دهند. ۱۱ سپتامبر نماد آشکار نفرت اسلامگرایان از غرب و ارزش‌های آن بود و به عنوان نقطه عطفی با پیامدهای جهانی در تاریخ ثبت شد. مهاجمان می‌خواستند نشان دهند که حتی بزرگ‌ترین قدرت جهان آسیب‌پذیر است و با ضربه زدن به آن می‌توان به  احساس خواری و حقارت جهان اسلام در برابر "کفار" پایان داد. با عملیات ۱۱ سپتامبر، سیمای تروریسم جهانی اسلامگرا، خطوط مشخص‌تری به خود گرفت.

تصاویر حملات ۱۱ سپتامبر با برج‌های دوقلویی که از آنها دود و آتش برمی‌خیزد، وارد حافظه جمعی مردم جهان شد. این حملات همچنین به تغییر پارادایمی در مناسبات بین‌المللی انجامید. اما تروریسم پس از ۱۱ سپتامبر کاهش نیافت و امروزه بیم از آن در بسیاری از کشورهای جهان به بخشی از واقعیت زندگی روزمره تعلق دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar