30.9.21

حمله هواپیماهای ناشناس به نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه



حمله هواپیماهای ناشناس به نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه

چند هواپیمای ناشناس روز دوشنبه محل استقرار نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در منطقه دیرالزور سوریه را بمباران کردند. ساکنان محلی به رویترز گفته‌اند پس از این حملات این نیروها به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.


خبرگزاری رویترز از قول منابع نظامی و ساکنان محلی گزارش داد که هواپیماهایی ناشناس روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) منطقه دیرالزور سوریه در نزدیکی مرز عراق را که محل استقرار شبه نظامیان مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی است، بمباران کرده‌اند.


به گفته شاهدان این حملات در جنوب شهر میادین در امتداد رود فرات انجام گرفته است؛ جایی که چهار سال پیش نیروهای داعش از آنجا بیرون رانده شدند و اکنون پایگاه اصلی شبه‌نظامیان شیعه و اغلب از عراق است.


دو تن از ساکنان این منطقه به رویترز گفته‌اند پس از شنیده شدن صدای چند انفجار، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران که در خیابان‌ها گشت می‌زدند، به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و همچنین آمبولانس‌هایی دیده شدند که با سرعت به سوی حومه کویری شهر حرکت می‌کردند.


یک ساکن این منطقه در پیامی به رویترز نوشته است: «شبه‌نظامیان وحشت‌زده از عابران و خودروها می‌خواستند تا مرکز شهر و خیابان‌های اصلی را ترک کنند.» 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar