8.8.21

نخست وزیر اسراییل آقای نفتالی بنت امروز در پیامی خطاب به رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرد: دیگر دوران به آتش کشیدن همه خاورمیانه از تهران، در حالیکه آنان با آرامش آنجا نشسته اند تمام شد.

 






نخست وزیر اسراییل آقای نفتالی بنت امروز در پیامی خطاب به رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرد: دیگر دوران به آتش کشیدن همه خاورمیانه از تهران، در حالیکه آنان با آرامش آنجا نشسته اند تمام شد. 


نخست وزیر اضافه کرد: ما در تلاش هستیم که همه جهان را در این مورد با خود همسو کنیم ولی در عین حال میتوانیم به تنهایی نیز عمل کنیم. 


آقای نخست وزیر این سخنان را امروز طی بازدیدی از مقر سپاه شمال ارتش اسراییل بهمراه رییس ستاد ارتش سرلشگر آویو کوخاوی اظهار داشت.


نخست وزیر همچنین  گزارشاتی در مورد برآورد اوضاع حوزه شمالی اسراییل، از فرمانده مقر سرتیپ امیر برعام و فرمانده رکن عملیات ارتش سرتیپ عودد بسیوک شنید. 


نخست وزیر همچنین گزارشی از آمادگی ارتش در این مناطق و در مورد اوضاع سوریه و لبنان دریافت کرد. 


صحبتهای آقای نخست وزیر بنت در نقطه چشم انداز بسوی نوار امنیتی سابق جنوب لبنان بدین شرح است:


پس از حمله رژیم ایران به کشتی، ما فورا اطلاعاتمان در این مورد را با دوستانمان-ایالات متحده، انگلیس و دیگر کشورها در میان گذاشتیم.


 هیچکس شک نداشت چه عنصری مسوول این حمله است، ولی ما به هر حال شواهد غیر قابل انکار را ارسال کردیم. 


اما متاسفانه به موازات این موضوع، نماینده اتحادیه اروپا قصد شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری اسلامی جدید، رییسی را دارد. 


رییسی تندرو ترین رییس جمهور ایران تا به کنون است، با اینکه رقابت بر سر تندروی در ایران بسیار سخت است. 


من ار اینجا از اتحادیه اروپا میخواهم – شما نمیتوانید دم از حقوق بشر بزنید و در عین حال یک قاتل و یک جلاد که صدها مخالف رژیم را به قتل رسانده را محترم بشمرید. 


در مورد حمله به کشتی و کلا موضوع ایران باید بگویم: ما در تلاش هستیم که همه جهان را در این مورد با خود همسو کنیم  ولی در عین حال میتوانیم به تنهایی نیز عمل کنیم. 


ایران بخوبی با هزینه ای که ما برای تهدید در نظر داریم آشناست، بخصوص هنگامی که عنصری ما را تهدید میکند.


جمهوری اسلامی باید بفهمد که دیگر دوران به آتش کشیدن همه خاورمیانه ازتهران، در حالیکه آنان با آرامش آنجا نشسته اند تمام شد. 


بزرگ کردن بودجه امنیتی اسراییل و ارتش آن، که این هفته تصویب شد، مصداق خوبی برای این هدف است. برای مقابله با ایران تنها سخنرانی کافی نیست، بلکه یک ارتش قوی لازم است.


بهمین خاطر باید هزینه زیادی در نظر گرفته شود و ما در حال انجام این کار هستیم.

نخست وزیر اسراییل آقای نفتالی بنت امروز در آغاز جلسه دولت گفت: 


در مورد مسایل امنیتی تاکید میکنم که ارتش اسراییل در روزهای اخیر حملاتی علیه اهداف حماس در غزه بخاطر فرستادن بادکنکهای آتش زا انجام داد.


امیدوارم که حماس مفهومك این عمل را بفهمد و بر فرستندگان بادکنکها مسلط شود. برای ما مهم نیست که آنان تمرد کرده یا از بیکاری یا هر بهانه دیگری به این اعمال دست میزنند. این امر بر عهده حماس است. 


در حوزه لبنان، شاهد بیداری مهمی از سوی شهروندان بسیاری علیه حزب الله و دخالت ایران در این کشور هستیم، که در طی بحران اقتصادی و سیاسی دشوار لبنان، آنان را در مقابل اسراییل نیز به خطر می اندازند.


 کشور و ارتش لبنان باید مسوولیت آنچه در اماکن تحت سلطه شان است را بپذیرند. در این مورد نیز برای ما مهم نیست که آیا یک سازمان فلسطینی یا متمردین یا مستقلین عمل کرده اند. 


ما به هیچ وجه شلیک موشک به اسراییل را نمیپذیریم.


خوشحالم از اینکه ایالات متحده و قوای سنتکوم، گزارشی درباره شواهد قاطع ارتباط ایران با حمله بر ضد کشتی MERCER STREET در ۲۹ جولای را منتشر کرده اند. همانطور که هفته گذشته گفته بودم: واضح است که ایران این عملیات تروریستی دریایی را انجام داده و اکنون با ترسویی سعی بر فرار از مسوولیت دارد. 


من همچنین از پیام کشورهای عضو G7 که این حمله را محکوم کردند و ایران را مسوول دانستند استقبال کردم. اکنون نوبت تبدیل بیانیه ها به عمل است. 


چند روز پیش در ایران رییس جمهور جدید منصوب شد. رییسی - جلاد تهران، یک شخص قسی القلب و به مراتب تندرو تر حتی در رژیم ایران است. ما خوی تهاجمی این رژیم را در هر نقطه خاور میانه و در دریا، هوا و زمین می بینیم.


ایران هواپیمای شهروندان عادی را می اندازد و به کشتی تجاری با شهروندانی از تمام دنیا حمله مرگبار میکند. 


رژیم جمهوری اسلامی ترور را وسیله خود در شاهراه های بین المللی میداند. ایران یک خطر مسلم برای ثبات منطقه و صلح جهانی است و دنیا نباید در این مورد سکوت کند. این رژیم باید بفهمد که نمیتواند بدون پرداخت هزینه به شیطنتهایش ادامه دهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar