8.8.21

نخست وزیر اسراییل آقای نفتالی بنت امروز طی پیامی اعلام داشت: سرتیپ ذخیره ارتش اسراییل آقای مایک هرتسوگ به عنوان سفیر اسراییل در آمریکا منصوب شد.

 


نخست وزیر اسراییل آقای نفتالی بنت امروز طی پیامی اعلام داشت: سرتیپ ذخیره ارتش اسراییل آقای مایک هرتسوگ به عنوان سفیر اسراییل در آمریکا منصوب شد.


با موافقت وزیر خارجه آقای یاییر لاپید، آقای هرتسوگ طی نخست وزیری آتی لاپید نیز سفیر باقی خواهد ماند. 


هرتسوگ 69 ساله، دارای لیسانس از دانشگاه عبری اورشلیم، فوق لیسانس از دانشگاه حیفا و فارق التحصیل دانشکده دفاع ملی ارتش است. وی در سالهای اخیر به عنوان محقق بین المللی در موسسه تحقیقاتی واشنگتن در امور خاورمیانه و همچنین به عنوان محقق عالی در موسسه سیاستهای قوم یهود مشغول به کار بوده است. 


در مدت 40 سال خدمتش در ارتش اسراییل، هرتسوگ در پستهای عالی همانند فرماندهی تیپ برنامه ریزی استراتژیک کل ارتش در رکن برنامه ریزی، مدیر دفتر نظامی و مدیر ستاد وزیر دفاع تحت چهار وزیر دفاع مختلف خدمت کرده بود. 


همچنین آقای هرتسوگ نقش فعالی در مذاکرات سیاسی و بین المللی بسیاری در کنار پنج نخست وزیر داشته، و به عنوان فرستاده سیاسی ویژه نخست وزیراز 2009 تا 2014 نیز خدمت کرده است. 


به پاس تجربه بسیار و دراز مدت وی در حوزه بین الملل و سیاست جهانی و آشنایی عمیق وی با چالشهای استراتژیک آتی کشور اسراییل و به ویژه فعالیت هسته ای ایران، نخست وزیر اسراییل تصمیم گرفت او را به سمت سفیر کشور در ایالات متحده آمریکا منصوب کند.


نخست وزیر اسراییل ضمن تبریک به آقای هرتسوگ برای انتصابش، برای وی آرزوی موفقیت در پست جدیدش، به ویژه در مقابله با مسائل حوزه بین الملل  کرد. یاد آور می شود که موضوع انتصاب آقای هرتسوگ بزودی برای تایید به جلسه دولت آورده خواهد شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar