29.1.22

آشنایی با نیروهای سرکوبگر و صدور تروریسم جمهوری اسلامی

 



آشنایی با نیروهای سرکوبگر و صدور تروریسم جمهوری اسلامی 


🔸 سپاه قدس ( قسمت سوم ) 

واحد عملیاتی ویژه نیروی قدس: واحد ۴۰۰


🔴این #انقلابیست_تا_پیروزی

🆔 @Rasuyab

🆔 @Rasuyab2

🆔 @Kashef_Rasu

آشنایی با نیروهای سرکوبگر و صدور تروریسم جمهوری اسلامی 


🔸 سپاه قدس ( قسمت سوم ) 

واحد عملیاتی ویژه نیروی قدس: واحد ۴۰۰


کمیته یا «واحد ۴۰۰» عنوان تشکیلاتی است که برای ترور فعالین سیاسی در خارج از ایران و همچنین شهروندان خارجی مخالف نظام آخوندی در سپاه قدس تشکیل شده است. این یگان متشکل از نیروهای باتجربه و بااستعدادی است که از قبل سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی داشتند و همچنین نیروی‌های جوان‌تر که تحت آموزش آنها قرار می‌گیرند. 


🔸 اولین بار که نام واحد ۴۰۰ به طور رسمی مطرح شد سال ۲۰۱۱ بود که گفته شد عوامل رژیم ایران در ترور دیپلمات عربستان در کراچی پاکستان نقش داشتند. کمتر از یک سال بعد پلیس کنیا دو ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای طراحی عملیات علیه عربستان، انگلیس، آمریکا و اسرائیل دستگیر کرد. تحقیقات نشان داد که آنها وابسته به واحد ۴۰۰ سپاه قدس هستند. 


🔸شاخص‌ترین چهره واحد ۴۰۰ پاسدار حامد عبداللهی، سرپرست این یگان است. او پیش از انتصاب، فرماندهی سپاه زاهدان را بر عهده داشت و زمانی که قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود معاون این لشکر شد. سال ۱۳۷۶ که با حکم علی‌خامنه‌ای فرماندهی سپاه قدس به سلیمانی محول شد، اندکی بعد عبداللهی به عنوان رئیس اداره اطلاعات سپاه قدس منصوب گشت.

در زمان سرپرستی او در اطلاعات سپاه قدس، «اتاق آرشیو» که مخصوص نگهداری پرونده‌های ایرانیان فعال در خارج از کشور است سازمان‌دهی شد. یادآوری می‌شود که عبداللهی در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

در کنار او مجید علوی، عضو دیگر سپاه قدس قرار داشت که سال ۸۸ با بحرانی شدن اوضاع حکومت در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری، با حکم احمدی‌نژاد به عنوان قائم مقام وزارت اطلاعات منصوب شد، تا از تجربیات او و تیم تحت امرش در سرکوب معترضین استفاده شود.


🔸این تشکیلات در چند نقطه از تهران دفتر دارد، اما مقر اصلی آن در ساختمان «ایران‌زمین» در خیابان پاسداران تهران واقع است و تعدادی از دفاتر اداری و عملیاتی آن نیز در  مجموعه «شهید عراقی» در محدوده بزرگراه شهید صیاد و پاسداران قرار دارند. 


🔸مرداد ماه سال ۱۳۹۱ احمد محمد و سید موسوی دو شهروند ایرانی به جرم در اختیار داشتن ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره و تلاش برای اجرای عملیات خرابکاری در کنیا دادگاهی شدند 

سال ۲۰۱۱ در بندر لاگوس نیجریه یک انبار سلاح کشف شد که یک تاجر ایرانی عضو سپاه به نام عظیم آقاجان‌زاده پشت قاچاق آنها بود. دو سال بعد سرویس‌های اطلاعاتی نیجریه گروهی اسلام‌گرا را در همان شهر شناسایی کردند که رئیس آنان فردی به اسم «عبدالله مصطفی» که دو بار به ایران سفر کرده بود و برای اجرای عملیات علیه مراکز توریستی و تجاری وابسته به آمریکا و اسرائیل در این کشور برنامه‌ می‌ریخت.


🔸در سال‌های گذشته چندین عملیات در کشورهایی چون کنیا، تایلند، گرجستان، آذربایجان، هندوستان و شهرهای مختلف ترکیه صورت گرفته که متهمین آن اعضای سپاه قدس بودند. برخی از آنها در همان کشورها دادگاهی و به حبس محکوم شدند.


🔸همان طور که گفته شد علاوه بر عملیات نظامی و تروریستی، قاچاق اسلحه، حمل پول، شناسایی گروه‌های مستعد تخریب، ارتباط‌گیری با مافیا و گروه‌های تبهکار که حاضر به اجرای عملیات در قبال دریافت پول هستند از جمله فعالیت‌های عملیاتی این یگان است. در کنار آن، جمعیت‌شناسی و فرهنگ‌شناسی، شناخت گسل‌ها و اختلافات قومی و مذهبی در این کشورها  و جمع‌آوری و تطبیق اطلاعات آماری، بخشی از وظایف این تشکیلات به شمار می‌رود.


🔸شیوهای عملیاتی نیروی قدس:

واحد ۴۰۰ از روش های مختلفی برای مخفی نگه داشتن و محو نمودن رد پای نظام آخوندی استفاده مینماید. ذیلا نمونه هایی چند در این زمینه ارائه می شود:

•  حضور فعال عناصر نیروی قدس تحت پوش دیپلمات در سفارتها و کنسولگری های نظام آخوندی در کشورهای مختلف

•  استفاده از عوامل خارجی دست اندرکار گروههای مافیایی و جنایتکار در کشورهای دیگر

•   آموزش نحوه عملیات های تروریستی و انفجاری عوامل خارجی در اردوگاههای آموزشی داخل ایران

•  استفاده از شرکت های پوششی تجاری که تحت پوشش بازرگانی و تجاری به خارج از کشور رفت و آمد میکنند

•  قاچاق اسلحه و مهمات به مناطق مورد نظر از طریق استفاده از شرکت های پوششی نظیر شرکت آرش زوبین و شرکت آریا نوید.

•  استفاده از مراکز مذهبی، فرهنگی و هلال احمر در خارج از ایران جهت جذب عوامل خارجی فعال.

•  جذب اشخاصی که از خارج برای کسب علوم دینی به حوزه های علمیه شهر قم می رسند.


🔸برای انجام عملیات تروریستی، واحد ۴۰۰ توانایی های مختلفی را ادغام نموده و عناصر مختلف فوق الذکر را بکار میگیرد. این فرایند به دستور و اجازه فرمانده سپاه قدس و علی خامنه ای و مقدمات آن توسط افراد وگروه های زیربط مختلف و با هماهنگی های لازمه تهیه می شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar