5.1.22

انفجار شدید در پادگان مدرس سپاه پاسداران در قلعه حسن خان تهران



انفجار شدید در پادگان مدرس سپاه پاسداران در قلعه حسن خان تهران

شنیده شدن صدای انفجار در پادگان ۳۰ متری (خیبر) در شهر قدس

🔸بنا به گزارشات دریافتی عصر امروز صدای انفجاری شدیدی از پادگان ۳۰ متری ( خیبر ) در جاده گرمدره به گوش رسیده است که از جزییات دقیق آن اطلاعی در دست نیست 


دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی طبق معمول ابتدا این خبر را تکذیب کردند ولی بعد از ساعتی  سپاه پاسداران استان البرز طبق اطلاعیه ای است مدعی شده است که  صدای شنیده‌شده ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی بوده است.


عکس از آرشیو


🔴این #انقلابیست_تا_پیروزی

🆔 @Rasuyab

🆔 @Rasuyab2

🆔 @Kashef_Rasu 

انفجار موشک در پایگاه یکم نیروی هوافضای سپاه - انفجاری شدید در پادگان مدرس سپاه پاسداران خیابان پایگاه یکم نیروی هوا فضای سپاه در شهر، قدس قلعه حسن خان تهران وابسته به نیروی هوافضای سپاه پاسداران رخ داد. این در حالیست که سپاه پاسداران طی اطلاعیه‌ای خبر انفجار موشک را تکذیب کرد.

در اطلاعیه سپاه استان البرز درخصوص شنیده‌شدن صدای انفجار در حومه کرج آمده که؛ صدای شنیده شده عصر امروز در حومه کرج ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی و به صورت کاملا هدایت شده در یکی از مقرهای سپاه بود. این موضوع موجب گمانه زنی‌ها و شایعات در فضای مجازی شده است.

از سوی دیگر محسن نایبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران سراسیمه به صحنه آمد و گفت؛ این شایعات انفجار موشک در شهر قدس تهران صحت ندارد.

این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که در شبکه های اجتماعی به‌طور گسترده منتشر شده که یک موشک در فراز شهر قدس قلعه حسن خان تهران منفجر شده است و مردم در وحشت به خیابان ها سرازیر شدند.

حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان پایگاه یکم نیروی هوا فضای سپاه در شهر قدس قلعه حسن خان بسیار چشمگیر است.

از سوی دیگر؛ برخی منابع از شنیده شدن صدای مهیبی در گرمدره  حوالی پادگان‌های موشکی فجر و قدیر سپاه  و بلند شدن دود خاکستری از کوه های اطراف این پایگاه‌ها خبر می دهند.

یادآوری اینکه پیشتر در ۱۵ آذر ماه گدشته خبر حادثه در اطراف تأسیسات نطنز شنیده شده که ابتدا از سوی حکومت انکار و تکذیب شد. سپس سخنگوی ارتش وارد شد و گفت که در سامانه موشکی آزمایشی داشتیم. فرماندار نظنز هم سراسیمه به میدان آمد و گفت: «خوشبختانه صدای مهیب، بود که از بالای سر ما رد شد و متأسفانه یا خوشبختانه هیچ مشکلی هم پیش نیومد برای منطقه».

العین فارسی:

رسانه‌های ایران امروز چهارشنبه از انفجار در یکی از مقرهای سپاه پاسداران در منطقه شهر قدس در غرب استان تهران خبر دادند.

‏در پی برخی گزارشها در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار شدید در شهر قدس، ابتدا حسن نایبی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران شایعه «انفجار موشک» در این شهر را رد کرد.

نایبی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا این خبر را «شایعه» خواند.

اما ساعاتی بعد، سپاه امام حسن مجتبی استان البرز اعلام کرد صدای شدید شنیده شده عصر امروز در حومه کرج ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی و به‌صورت مدیریت شده در یکی از مقرهای سپاه بوده است که موجب برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات در فضای مجازی شده است.

در این بیانیه آمده است این شلیک‌های آزمایشی و تمرینی «بی‌سابقه» نیستند. پیش‌تر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از انفجار یک موشک بر فراز شهر قدس خبر داده و گفته بودند مردم وحشت‌زده به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar