26.11.23

بیست و پنج سال پیش در چنین شب‌هایی، جامعه ایران در شوک قتل‌ دو نفر از مخالفان سرشناس حکومت بود. داریوش و پروانه فروهر از چهره‌های ملی‌گرا در خانه خود با ضربات چاقو کشته شدند. قبل از آن هم اخبار هولناکی از مفقود شدن یا قتل شماری از دگراندیشان منتشر شده بود. اگرچه وزارت اطلاعات دولت وقت، قتل‌های سیاسی را تائید کرد، اما پرونده قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ به چهار نام محدود ماند. علی خردپیر نگاهی کرده به حوادث آن سال.

 


بیست و پنج سال پیش در چنین شب‌هایی، جامعه ایران در شوک قتل‌ دو نفر از مخالفان سرشناس حکومت بود. داریوش و پروانه فروهر از چهره‌های ملی‌گرا در خانه خود با ضربات چاقو کشته شدند. قبل از آن هم اخبار هولناکی از مفقود شدن یا قتل شماری از دگراندیشان منتشر شده بود. اگرچه وزارت اطلاعات دولت وقت، قتل‌های سیاسی را تائید کرد، اما پرونده قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ به چهار نام محدود ماند.



ظاهرا زنده یاد احمد کسروی 73 ساله پیش گفته ونوشته بود ایرانو ایرانیان یک حکومت به اخوندا بدهکارندو....... باید حکومت و قدرت و منابع و ثروت وداراییهاوو.........مردمو مملکت در اختیار اینجماعت ( آخوندا و..... )قرار میگرفت تا مردم ببینند و بفهمند ؛ درک کنند .....آخوندا فقط و فقط وفقط خوب حرف میزنند ( حرفهای خوبو قشنگ میزنند ) حرفها ومطالبی که بیان کرده و میکنند نه خودشون میتونند بهشون عمل کنند نه دیگران ( در واقع حرفها و مطالبی که آخوندا گفتند و میگن قابلیت اجراء ( عملکرد ) نداشته و ندارند ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar