20.9.19

=) کارگران هپکو در مقابل زندان اراک تجمع کردند


=) کارگران هپکو در مقابل زندان اراک تجمع کردند

امروز ۲۸ شهریور جمعی از کارگران کارخانه هپکو در اعتراض به بازداشت همکاران‌شان در مقابل زندان تجمع کردند. 


علیرغم حمله وحشیانه نیروهای سرکوب حکومت به کارگران هپکو، مجروح کردن و دستگیری دهها نفر از آنان، کارگران هپکو هر روز به تجمعات خود  ادامه داده و خواهان پاسخگویی حکومت به خواست های خود هستند. امروز در ادامه تجمعات اعتراضی در مقابل کارخانه، جمعی از کارگران هپکو در مقابل زندان اراک دست به تجمع زدند و خواهان آزادی فوری همکاران زندانی خود شدند. خواست آزادی همکاران بازداشتی فوری ترین خواست کارگران است.

تا کنون ۲۱ نفر از کارگران بازداشتی آزاد شده اند اما هشت نفر آنان همچنان در بازداشت بسر میبرند. در روزهای گذشته کارگران آذرآب در همبستگی با کارگران هپکو دست به تجمع زدند و کارگران واگن پارس با راهپیمایی در شهر همبستگی خود را با آنان نشان دادند. فضایی از همبستگی در میان کارگران سایر مراکز کارگری در اراک نیز شکل گرفته است. 

تمامی کارگران بازداشتی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران هپکو و کارگران آذرآب که در کنار هپکو ایستاده و همراه آنها هستند، باید بسته و احضارها و تهدید ها متوقف گردد. کارگران هپکو در مقابل سرکوبگریهای حکومت ایستاده و حق و حقوقشان را طلب میکنند. باید در سراسر کشور موجی از همبستگی با کارگران هپکو به راه انداخت. باید خانواده های کارگری به میدان بیایند. جوانان و مردم زحمتکش اراک باید دست به تجمعات اعتراضی بزنند و حمایت قاطع خود را از کارگران هپکو اعلام کنند. باید با همبستگی هرچه وسیعتر مفتخوران حاکم را وادار کرد فورا به خواست های کارگران رسیدگی کنند. باید حکومت سرکوبگر اسلامی را چنان تحت فشار قرار داد که دیگر جرات نکنند دست به گستاخی علیه کارگران بزنند. آنچه در اراک میگذرد جلوه ای از اتحاد و همبستگی است که در سراسر کشور علیه بساط دزدسالار اسلامی شکل گرفته است و باید با تمام قوا آنرا تقویت کرد.  

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ شهریور ۱۳۹۸،  ۱۹سپتامبر ٢٠١٩

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar