26.12.20

سخنگوی ارتش اسرائیل: ممکن است ایران از عراق یا یمن به ما حمله کند

 


سخنگوی ارتش اسرائیل: ممکن است ایران از عراق یا یمن به ما حمله کند

هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به اینکه اسرائیل تحرکات ایران را در منطقه زیر نظر دارد،گفت که این احتمال وجود دارد که ایران از طریق یمن یا عراق به اسرائیل حمله کند.


به گزارش ایلاف، زیلبرمن با تاکید بر اینکه زیردریایی های اسرائیل در همه اماکن حضور دارند و در حالت آماده باش به سر می برند، گفت: ایران ممکن است از عراق یا یمن به اسرائیل حمله کند و مااطلاعاتی داریم که نشان می دهد ایران در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های هوشمندی است که قادرند به اسرائیل برسند.


سخنگوی ارتش اسرائیل که در گفتگو با پایگاه خبری ایلاف سخن می گفت، افزود: هنگامی که آویو کوخاوی فرمانده ستاد کل ارتش اسرائیل، ایران را نسبت به هر گونه حمله علیه اسرائیل برحذر داشت، منظورش هرگونه حمله از عراق و یمن بود و هنگامی که از دایره کشورهای دوم سخن به میان آورد، منظورش از دایره کشورهای اول، لبنان و سوریه بود.


وی با اشاره به اینکه ایران سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی با استفاده از دهها پهپاد و موشک های هدایت شونده  از یمن و عراق بدون اینکه کسی آنها را افشا کند به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان حمله کرده بود و این موضوع نشان دهنده توانایی بزرگ ایران در این زمینه است.


سخنگوی ارتش اسرائیل ادامه داد: چون ممکن است چنین حمله ای از آن اماکن علیه اسرائیل نیز صورت گیرد، به همین دلیل اسرائیل اخیرا عراق و یمن را زیر نظر دارد.


زیلبرمن با رد اینکه تل آویو نیت یا طرح ایران برای حمله به اسرائیل را به طور دقیق بداند، گفت: اولین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به دست آمریکایی ها مناسبت مهمی است و ممکن است ایران قصد داشته باشد علیه اسرائیل یا آمریکا اقدام تلافی جویانه نظامی انجام دهد چون ایران، اسرائیل و آمریکا را با یک چشم می بیند و فرقی بین آنها قائل نیست.


وی همچنین افزود ایران در سال گذشته متحمل ضربات متعددی شده است


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar