23.12.20

صغری خدادادی رئیس زندان قرچک ورامین کیست؟

 

صغری خدادادی رئیس زندان قرچک ورامین کیست؟

صغری خدادادی رئیس جدید زندان #قرچک_ورامین، زنان زندانی سیاسی در این زندان را مجددا تهدید به حمله کرده است.

Small orange diamond

پس از ضرب و شتم وحشیانه #زندانیان_سیاسی بند زنان زندان قرچک ورامین مجددا مسئولین زندان در مقابل اعتراضات زندانیان به این وضعیت، آنها را تهدید به تکرار حمله کرده‌اند.

صغری خدادادی رئیس زندان قرچک ورامین کیست؟. روز ۱۹آذر ۹۹ روزنامه‌های حکومتی ایران از انتصاب اولین مدیر زن زندان خبر دادند. سیدحشمت‌الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران طی مراسمی او را به عنوان سرپرست زندان و شکنجه گاه قرچک ورامین معرفی کرد.

صغری خدادادی چه سوابقی دارد؟

مثل بسیاری از شکنجه‌گران در بیوگرافی این خانم چیزی دیده نمی‌شود. یعنی وقتی به مدیریت مهمترین زندان زنان ایران گماشته شده، قطعا مراحل عملی شکنجه را پشت سر گذاشته است. صغرا خدادادی طاقانکی فارغ التحصیل مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان زندانها! در سال ۹۶  از اصفهان است. به عبارتی بعد از طی کردن مراحل عملی جنایت، دانشگاهش را هم زیر نظر همان سازمان زندان‌ها طی کرده است.

بیشتر بخوانید

شناسایی بازجو ستار یکی دیگر از شکنجه‌گران سپاه پاسداران

شناسایی یک جنایتکار؛ رئوف بازجوی اطلاعات سپاه

کارنامه ده روزه این جنایتکار

صغری خدادادی از روز ۱۹آذرماه ۹۹ بعنوان رئیس جدید زندان قرچک ورامین معرفی شد. طی همین مدت کوتاه نشان داد که در سرکوب زنان زندانی چیزی از سلف خود مهدی محمدی کم ندارد.

به فاصله سه روز پس از حضور خدادادی در زندان قرچک، زنان سیاسی این زندان در بند ۸مورد حمله گارد زندان با باتوم و شوکر، همراه با ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفتند.

وی می‌خواست به این ترتیب و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی را از بند خارج کند. به بند ۲الف اوین منتقل کند. اما کار به این سادگی‌ها هم نبود. زندانیان هزینه این جابجایی را از حلقوم این زن جنایتکار بیرون کشیدند و اسباب رسوایی او شدند.

در نتیجه‌ی خشونت بکار گرفته شده علیه زنان زندانی، زندانیان مجروح  از دسترسی به رسیدگی و درمان محروم شدند.

اجباری کردن چادر برای زندانیان

صغری خدادادی با اعمال فشار بر زندانیان و «اجباری شدن چادر» برای آنان بدنبال سلطه‌ی خشونت‌آمیز خودش بر قرچک است. او بدنبال سلطه‌ی بی چون و چرا و قدرت بلامنازع در این زندان است. وی با انواع تبعیض، اعمال محرومیت، تراکم زندانیان در بندها، گرانی در فروش اجناس در فروشگاه زندان و … زندانیان را از اولیه ترین حقوقشان محروم می سازد.

صغری خدادادی رئیس زندان قرچک ورامین، که از حداقلهای مناسبات انسانی و اجتماعی بهره‌ای نبرده با فحاشی زنان زندانی را از بهداری و رسیدگی‌های اولیه پزشکی محروم نموده است.

چرخاندن استخوان‌های کشته شدگان جنگ

 او در همین مدت کوتاه کارنامه درخشانی از خوش خدمتی به دستگاه سرکوب از خود به جا گذاشت. او در محیط بسته و تنگ زندان، برای اعمال فشار روحی – روانی بر زندانیان، کارناوال مشمئزکننده چرخاندن استخوان‌های کشته‌های جنگ را در زندان به راه انداخت. کاری که فقط نفرت زندانیان را در پی داشت.

زندان قرچک همیشه به‌عنوان شکنجه‌گاه زنان زندانی سیاسی یاد شده است. زنان جرائم عمومی در محرومیت ساختاری از حق دسترسی به رسانه‌ها، صدایشان به جایی نرسیده است.

گفتنی است که زندان قرچک ابتدا یک مرغداری بود. سپس تبدیل به مرکز ترک اعتیاد مردان شد. پس از آن به زندان زنان تبدیل شد.

مجموعه تحت مدیریت!

این زندان از ۷سوله و ۱۰سالن تشکیل شده است. هر کدام از سالن‌ها گنجایش کم‌تر از صد زندانی را دارد. اما به طور معمول در آن‌ها بیش از دویست نفر محبوس هستند. تعداد کل زندانیان در این زندان بین هزار و پانصد تا بیش از دو هزار زندانی تخمین زده می‌شود.

این جنایتکار بر چنین مجموعه‌یی از زنان اعمال سلطه و شکنجه می‌کند. ما به دنبال تکمیل اطلاعات‌مان از سوابق این جنایتکار هستیم. از هر اطلاعات جدید دراین مورد استقبال می‌کنیم.

صغری خدادادی – یک زن جنایتکار بعنوان رئیس زندان قرچک ورامین

صغری خدادادی از روز ۲۰ آذرماه ۹۹ بعنوان رئیس جدید زندان قرچک ورامین معرفی شد. وی در زن ستیزی و سرکوب زنان زندانی چیزی از سلف خود مهدی محمدی کم ندارد.

صغری خدادادی از روز ۲۰ آذرماه ۹۹ بعنوان رئیس جدید زندان قرچک ورامین معرفی شد. وی در زن ستیزی و سرکوب زنان زندانی چیزی از سلف خود مهدی محمدی کم ندارد.

به فاصله سه روز پس از حضور خدادادی در زندان قرچک، زنان سیاسی این زندان در بند ۸ مورد حمله گارد زندان با باتوم و شوکر، همراه با ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفتند.

وی میخواست به این ترتیب و بدون پرداخت هیچ هزینه ای زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی را از بند خارج کرده و به بند ۲ الف اوین منتقل کند. اما کار به این سادگی ها هم نبود و زندانیان هزینه این جابجایی را از حلقوم این زن جنایتکار بیرون کشیدند و اسباب رسوایی او شدند.

در نتیجه‌ی خشونت بکار گرفته شده علیه زنان زندانی، زندانیان دیگر نیز که مجروح شده بودند، از دسترسی به رسیدگی و درمان محروم شدند.

صغری خدادادی با اعمال فشار بر زندانیان و «اجباری شدن چادر» برای آنان بدنبال سلطه ی خشونت آمیز خودش بر قرچک است. او بدنبال سلطه ی بی چون و چرا و قدرت بلامنازع در این زندان است.

صغری خدادادی - یک زن جنایتکار بعنوان رئیس زندان قرچک ورامین ۲صغری خدادادی

وی با انواع تبعیض، اعمال محرومیت، تراکم زندانیان در بندها، گرانی در فروش اجناس در فروشگاه زندان و … زندانیان را از اولیه ترین حقوقشان محروم می سازد.

صغری خدادادی رئیس زندان قرچک ورامین ، که از حداقلهای مناسبات انسانی و اجتماعی بهره‌ای نبرده با فحاشی زنان زندانی را از بهداری و رسیدگی های اولیه پزشکی محروم نموده است.

او در محیط بسته و تنگ زندان، برای اعمال فشار روحی – روانی بر زندانیان، کارناوال مشمئزکننده چرخاندن استخوانهای کشته های جنگ را در زندان به راه انداخت. کاری که فقط نفرت زندانیان را در پی داشت.

فشار حاصل از حضور شکنجه گرانی همچون صغری خدادادی، بعنوان رئیس زندان قرچک، ادامه همان روندی است که قوه قضاییه دیکتاتوری ولایت فقیه بر مردم ایران اعمال کرده و می کند.

زندان قرچک همیشه به‌عنوان شکنجه‌گاه زنان زندانی سیاسی یاد شده است و زنان جرائم عمومی در محرومیت ساختاری از حق دسترسی به رسانه‌ها، صدایشان به جایی نرسیده است.

گفتنی است که زندان قرچک ابتدا یک مرغداری بود، سپس تبدیل به مرکز ترک اعیتاد مردان شد. و پس از آن به زندان زنان تبدیل شد.

این زندان از ۷ سوله و ۱۰ سالن تشکیل شده است. هر کدام از سالن‌ها گنجایش کم‌تر از صد زندانی را دارد، اما به طور معمول در آن‌ها بیش از دویست نفر محبوس هستند. تعداد کل زندانیان در این زندان بین هزار و پانصد تا بیش از دو هزار زندانی تخمین زده می‌شود.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

گزارش کاملی از زندان قرچک ورامین تحت عنوان: زندان قرچک ورامین کجاست؟ ندامتگاه شهرری یا کهریزک دوم


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar