2.6.21

آتنا دائمی و پنجمین سال محرومیت از حق درمان و مرخصی

 



آتنا دائمی و پنجمین سال محرومیت از حق درمان و مرخصی

یکی از زندانیان سیاسی تبعیدی که دوران محکومیت خود را در زندان لاکان رشت سپری می‌کند، در پنجمین سال محرومیت از حق درمان و مرخصی به سر می‌برد.


به گزارش آواتودی؛ آتنا دائمی در حالی از سال ۱۳۹۵ در زندان به سر می‌برد که در دوران تحمل محکومیت حبس به بیماری‌های متعددی دچار شده، اما همچنان از حق درمان و استفاده از مرخصی محروم مانده است.


این زندانی سیاسی، اواخر اسفند ماه ۱۳۹۹، از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شده و با وجود شرایط بحرانی گسترش کرونا در زندان‌های کشور کماکان از حق مرخصی محروم شده است.


حسین دائمی پدر آتنا دائمی زندانی محبوس در زندان لاکان رشت روز سه شنبه ۱۱ خرداد با انتشار مطلبی در توییتر خود نوشت: «هفتاد و پنج روز از تبعیدت به زندان لاکان رشت گذشت و تو و من همچنان بر سر عهدی که بسته بودیم هستیم. 


تو برای آزادی و حقوق انسان‌ها و من حامی و دعاگوی تو برای رسیدن به آرزوهات. دخترم همه وجودم، من در تو زنده‌ام.


آتنا دائمی متولد هفتم فروردین ۱۳۶۷ به دلیل دفاع از حقوق زنان و کودکان در اواخر مهرماه ۱۳۹۳ بازداشت شد و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف سپاه تحت بازجویی به‌ سر برد.


او به دلیل فعالیت‌هایی از قبیل شرکت در تجمع در دفاع و حمایت از کودکان کوبانی و شنگال و حضور در تجمعاتی علیه احکام اعدام، مانند تجمع اعتراضی برای اعدام ریحانه جباری و مخالفت با صدور احکام اعدام و حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی نقاشی یا نمایشگاه‌های نقاشی برای کودکان کار، با اتهام‌های زیادی مواجه شد.


 آتنا دائمی به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت آمیز، از بابت اتهام‌های چون «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شده است. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar