26.10.23

روزنامه آمریکایی «وال استریت جورنال» گزارش داده که حدود ۵۰۰ نیروی حماس و دیگر شبه‌نظامیان مستقر در نوار غزه، یک ماه قبل از حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به اسرائیل در ۱۵ مهرماه، در ایران «آموزش نظامی ویژه» دیده بودند. RadioFarda_ (https://twitter.com/28684404/status/1717247858808603124) ◾️پنتاگون: ولی ما سندی ندیدیم محل تمریناتشون حیاط بیت رهبری بوده باشه. نیویورک‌تایمز: وقتی آیت‌الله خامنه‌ای فهمید جنگجویان حماس در حال آموزش در ایران هستند خیلی تعجب کرد و از اطرافیان خود پرسید تا کی می‌مونن؟

 



روزنامه آمریکایی «وال استریت جورنال» گزارش داده که حدود ۵۰۰ نیروی حماس و دیگر شبه‌نظامیان مستقر در نوار غزه، یک ماه قبل از حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به اسرائیل در ۱۵ مهرماه، در ایران «آموزش نظامی ویژه» دیده بودند.


◾️پنتاگون:

ولی ما سندی ندیدیم محل تمریناتشون حیاط بیت رهبری بوده باشه.

نیویورک‌تایمز:

وقتی آیت‌الله خامنه‌ای فهمید جنگجویان حماس در حال آموزش در ایران هستند خیلی تعجب کرد و از اطرافیان خود پرسید تا کی می‌مونن؟

هدف از سفر پاسدار قاآنی به کشورهای منطقه چیست؟

💢 گروهای رادیکال اسلامی و چالشهای پیش روی خاورمیانە

 وال استریت ژورنال: ایران پیش از حمله به نیروهای حماس آموزش داد


 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت، ایران پیش از حمله گروه حماس به اسرائیل به "نزدیک به ۵۰۰ نیروی حماس و دیگر شبه‌نظامیان مستقر در نوار غزه، آموزش نظامی ویژه داده است."


به نوشته این روزنامه آمریکایی، آموزش‌های نظامی در آستانه حمله حماس در سپتامبر سال جاری در داخل خاک ایران و تحت نظر نیروی قدس سپاه پاسداران انجام گرفته است.


در این گزارش همچنین گفته می‌شود که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه و برخی مقامات ارشد گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی نیز از این آموزش‌ها بازدید کرده‌اند. 


جمهوری اسلامی رسما به گزارش وال استریت ژورنال واکنش نشان نداد اما نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در شبکه اکس (توییتر سابق) این گزارش را تکذیب کرد و "مقاومت" فلسطینیان را "جریانی بالغ، مستقل و مورد حمایت مردم" خواند که "در جریان سال‌ها مبارزه، توانمندی ذاتی و رو به توسعه خود را اثبات نموده است."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar