12.4.20

✳️ گزارشگران می گویند اقدامات قرنطینه و اختلال در ارائه خدمات محدود به حمایت از کودکان در سراسر دنیا، سبب شدت یافتن آسیب پذیری کودکان در تیمارستانها، پرورشگاه ها، اردوگاههای پناهندگی، بازداشتگاههای مهاجرتی و سایر مراکز محصور ، به‌ویژه از نظر سوء استفاده جنسی و بهره برداری از آنها می‌شود؛


 بیانیه 6 گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر به همراه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در راستای حمایت ویژه از کودکان در روند مبارزه با “کووید 19”

✴️ در تاریخ 7 آوریل 2020 مصادف با (19 فروردین 1399) گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در زمینه فروش و سوء استفاده جنسی از کودکان، اشکال معاصر برده داری، حقوق افراد دارای معلولیت، قاچاق انسان به ویژه زنان و کودکان، منع خشونت علیه زنان، حق سلامت جسمی و روحی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در مورد منع خشونت علیه کودکان بیانیه ای را در خصوص حمایت ویژه از کودکان در روند مبارزه با کرونا صادر کردند. در این بیانیه: 


⚛️ گزارشگران ویژه شورای حقوق بشر خواستار اقدام فوری برای کاهش خطرهای خشونت علیه کودکان شدند و از تمامی کشورها خواستند تا تدابیر ویژه ای را برای حمایت از کودکان در روند مبارزه با کرونا اتخاذ کنند.

✴️ آنها از همه کشورها خواستند تا اقدامات مربوط به حمایت از میلیونها کودک در سراسر جهان را که ممکن است در معرض خشونت، فروش، قاچاق، سوء استفاده جنسی و استثمار در طول همه گیری کووید 19 قرار بگیرند، تقویت کنند.

⚛️ به گفته آنها والدین، مراقبان، ارائه دهندگان خدمات و مقامات اجرای قانون، برای به حداقل رساندن خطرات افزایش یافته برای کودکان، به حمایت بیشتری نیاز دارند.

✳️ گزارشگران می گویند اقدامات قرنطینه و اختلال در ارائه خدمات محدود به حمایت از کودکان در سراسر دنیا، سبب شدت یافتن آسیب پذیری کودکان در تیمارستانها، پرورشگاه ها، اردوگاههای پناهندگی، بازداشتگاههای مهاجرتی و سایر مراکز محصور ، به‌ویژه از نظر سوء استفاده جنسی و بهره برداری از آنها می‌شود؛


✴️  گزارشگر ویژه فروش و سوءاستفاده جنسی از کودکان میگوید احتمالا کودکانی که در این مکانها هستند ناشناخته بمانند.

⚛️  این گزارشگر میگوید در زمان قرنطینه و بودن در منازل یا جاهای دیگر، کودکان در معرض خطر بیشتری برای تجربه خشنونت، استثمار و همچنین چالشهایی برای سلامت روانی خود قرار دارند.

✳️ گزارشگران از دولتها میخواهند که از خدمات کافی و مجهز برای محافظت از کودکان و اجرای قانون برای آنها اطمینان حاصل کنند. این خدمات شامل خطوط تلفن رایگان 24 ساعته، خدمات پیام کوتاه رایگان، خدمات روانی و اجتماعی از راه دور و پناهگاههای سیار برای کودکان زیر سن قانونی است.

✴️  با توجه به ضعیف شدن روابط اجتماعی جامعه به دلیل این بحران، همه باید هوشیار باشند و هرگونه سوءظن مشکوک در مورد کودکان را گزارش دهند.

⚛️ محدودیتهای سفر و افزایش تعداد کاربران آنلاین باعث افزایش چشمگیر جرایم سایبری مانند آراستگی جنسی آنلاین و سوءاستفاده جنسی از کودکان خواهد شد.

✴️  آنها میگویند مقابله با این امر مستلزم نیروهای ویژه و آموزش دیده پلیس برای نظارت بر شبکه های رمزگذاری شده کودک آزاری اینترنتی است؛

⚛️ از دست رفتن درآمد خانواده باعث ضربه خوردن به آسیب پذیرترین کودکان جهان خواهد شد و آنها را به طعمه های آسان برای کودکان کار، بردگیِ خانگی، فحشا، گدایی اجباری و سایر موقعیتهای استثماری تبدیل میکند که احتمالا تاثیرِ ماندگاری بر این قربانیان خواهد داشت.

✳️ گزارشگران میگویند که همه ما باید تلاش کنیم تا از متصدیان خط مقدم در خدمات محافظت از کودکان، نگهبانان محله، اجتماعات و اجرای قانون حمایت کنیم.

✴️ همچنین باید کودکان را توانمند کنیم تا در پاسخ به این بحران، از جمله از طریق ابتکار عمل به همسالان، به طور جدی مشارکت کنند.

⚛️ در انتها گزارشگران ویژه بر این باورند که از این طریق میتوان اطمینان حاصل کرد که کرامت و حقوق کودکان محفوظ است و هیچ کودکی نتایج موازی با این بیماری همه گیر را تحمل نمیکند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar