12.10.21

مرکل در اورشلیم: در «هفته‌های سرنوشت ساز» مذاکرات هسته ای ایران بسر می بریم آیا خانم مرکل در اسرائیل چکار میکند و دنبال چه هدفی است در آخرین روز قدرتش ش سکشت حزبش در انتخابات؟

 


مرکل در اورشلیم: در «هفته‌های سرنوشت ساز» مذاکرات هسته ای ایران بسر می بریم آیا خانم مرکل در اسرائیل چکار میکند و دنبال چه هدفی است در آخرین روز قدرتش  ش سکشت حزبش در انتخابات؟ توانیهای سیاسی در صطح جهانی آقای نتانیاهو دارا هستند آقای نفتالی از این توانیها برخوردار نیستند

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، روز شنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در اورشلیم بهمراه نخست وزیر اسرائیل، گفت مذاکرات مربوط به بازگشت به قرارداد هسته ای وارد «هفته های بسیار سرنوشت ساز» شده است.

بنت عهد کرد در ممانعت از دستیابی تهران به بمب اقدام کند، گفت در رابطه با فلسطینیان رویکرد عملگرا دارد؛ رهبر آلمان گفت امنیت اسرائیل همیشه از «اهمیت مرکزی» برخوردار خواهد بود.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، روز شنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در اورشلیم بهمراه نخست وزیر اسرائیل، گفت مذاکرات مربوط به بازگشت به قرارداد هسته ای وارد «هفته های بسیار سرنوشت ساز» شده است.

او تأکید کرد هر روز که بدون حصول توافق می گذرد، ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد.

مرکل در پایان دوران ۱۶ سالهٔ صدارت آلمان، و روابط گرم با کشور یهود، در سفر خداحافظی خود در اسرائیل خواهان مشارکت بیشتر قدرتهای جهانی در واداشتن ایران به بازگشت به مذاکرات وین شد.

مرکل گفت «من اینجا مسؤولیتی بعهدهٔ روسیه و چین می بینم» و افزود امنیت اسرائیل از اولویتهای اول «تک تک دولت های آلمان» خواهد بود.

مذاکره گرهای ایالات متحده و اروپا در قرارداد هسته ای ۲۱۰۵ معروف به برجام هنوز منتظرند «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اصولگرای افراطی ایران به مذاکرات وین، که از ماه ژوئن به وقفه افتاده، بازگردد.

بنت، در کنفرانس مطبوعاتی و در جلسهٔ ويژه کابینه که پیش از آن با مرکل برگزار کرد، بر خطر برنامه هسته ای ایران علیه جهان تأکید کرد و عهد کرد اسرائیل برای ممانعت از دستیابی تهران به ظرفیت تسلیحاتی هسته ای هر چه لازم باشد، بکند.

تصویر: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس مشترک بدنبال جلسه با کابینه در هتل کینگ دیوید، اورشلیم، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱. (Menahem Kahana/Pool via AP)

بنت در آغاز جلسه با کابینه در هتل کینگ دیوید گفت «برنامه هسته ای ایران بیش از همیشه پیش رفته است». «جهان منتظر نشسته است، ایرانی ها [مذاکره را] به تأخیر می اندازند، و سنتریفیوژها در چرخش اند.»

بنت در ادامه گفت «یک سلاح هسته ای در دست چنین رژیم بنیادگرا و خشونت طلبی چهرهٔ منطقه و جهان را تغییر خواهد داد». «این برای ما یک مشکل استراتژیک نیست. مشکل موجودیتی است.»

بنت گفت در سه سال گذشته ایران «گامی عظیم به سمت توانایی غنی سازی اورانیوم برداشته است.»

در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه با کابینه، بنت گفت «قبول این که ایران تبدیل به دولتی در آستانهٔ توانایی هسته ای بشود، لکه ای اخلاقی بر دامن جهان آزاد خواهد بود، و علاوه بر آن، صلح جهانی را به خطر خواهد انداخت.»

متن کامل را در لینک زیر مطالعه کنید
https://www.timesofisrael.com/bennett-tells-visiting-merkel-iran-closer-than-ever-to-nuclear-weapon/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar