20.10.21

مژگان کاوسی: بارها در زندان‌های نوشهر، شهر ری، تهران و کرج در برهنگی کامل مورد بازجویی قرار گرفته‌ام

 



مژگان کاوسی: بارها در زندان‌های نوشهر، شهر ری، تهران و کرج در برهنگی کامل مورد بازجویی قرار گرفته‌ام
.


به گزارش خبرگزاری هه‌نگاو، مژگان کاوسی، محقق، مترجم و نویسنده و زندانی سیاسی کُرد یارسانی، چند روز پیش در تماس تلفنی با خانواده‌اش گفته بود که مدت سه روز از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ مهر ماه در بازداشتگاه زنان اداره آگاهی کرج و در غیر انسانی‌ترین شرایط تحت نظارت نگهداری شده است.

مژگان کاوسی همچنین اظهار داشته که بارها در زندان نوشهر، بازرسی زندان شهرری، پلیس امنیت اخلاقی وزرای تهران، آگاهی کرج و زندان کچویی مجبور شده تا در برهنگی کامل مورد تفتیش بدنی قرار بگیرد. این در حالی است که مژگان کاوسی به ماموران بازرسی یادآور شده که زندانی سیاسی است و مصرانه و معترضانه درخواست کرده است تا مورد چنین بازرسی هایی قرار نگیرد.این فعال مدنی اظهار داشت که این رفتارها مصداق بارز شکنجه روحی است و تجاوز به خصوصی ترین حریم شخصی و انسانی وی محسوب می‌شود.

مژگان کاوسی به خانواده گفته که سه روز را در یک اتاق، با سرمای استخوان سوز وبا فریادها و استفراغ‌های شبانه روزی معتادینی به سر برده که در کنار سایر بازداشتی‌ها نگهداری می‌شده؛ وی همچنین اضافه نمود که شرایط بهداشتی بسیار مشمئزکننده و غذا غیرقابل‌خوردن بوده و علی‌رغم تمام درخواست‌ها، طی ۷۲ ساعت از دریافت داروهای ضروری خود محروم مانده است. این فعال فرهنگی-مدنی همچنین ابراز داشته که رفتار برخی از مامورین، به قدری وحشتناک و دور از باور بود که وی را به یاد اردوگاههای کار اجباری نازی‌ها انداخته است. به گفته خانم کاوسی مامورین شیفت جمعه ۱۵ مهر هنگام تحویل شیفت در ساعت ۶ صبح در آهنی اتاق بازرسی‌ها را به طور ناگهانی با ضربه‌های هولناک و لگدهای شدید کوبیده و با فریادهای وحشیانه و انواع توهین و تحقیر کلامی آنها را برای آمار صبح از خواب بیدار کرده‌اند؛ در ادامه نیز تهدید نمودند که از صبحانه و نهار و شام در آن روز محروم خواهند شد. خانم کاوسی در اعتراض به این رفتارها تا پایان نگهداریش در آگاهی کرج، از خوردن غذا امتناع ورزیده است.

لازم به یادآوری است که مژگان کاوسی به علت بازداشت مصطفی نیلی وکیل حقوق بشری و فعال سیاسی اجتماعی که نزدیک به سه ماه است در زندان به سر می‌برد در حال حاضر از همراهی وکیل خود محروم است.

خانم کاووسی از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ است که در حال گذراندن ۳۸ ماه محکومیت خود در زندان کچویی است.

#مژگان_کاووسی #شکنجه #آزار_جنسی #مصطفی_نیلی #نه_به_جمهوری_اسلامی#حکومت_آخوندی_نابود_باید_گردد #نافرمانی_مدنی #آزادی_ایران #آزادی_زندانیان_سیاسی

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar