12.12.23

متن کامل پیام مادر مهسا ژینا امینی در مراسم اهدای جایزه ساخاروف که توسط صالح نیکبخت وکیل خانواده خوانده شد. خانواده مهسا اجازه خروج از کشور و حضور در مراسم را پیدا نکردند.

 


اتفاقات دیگر

متن کامل پیام مادر مهسا ژینا امینی در مراسم اهدای جایزه ساخاروف که توسط صالح نیکبخت وکیل خانواده خوانده شد. خانواده مهسا اجازه خروج از کشور و حضور در مراسم را پیدا نکردند.

مرسده شاهین‌کار، از آسیب‌دیدگان چشمی اعتراضات ایران و افسون نجفی، خواهر حدیث نجفی که در این اعتراضات کشته شد، امروز ۲۱ آذر در مراسم اعطای جایزه حقوق بشری ساخارف اتحادیه اروپا حضور داشتند و سخنرانی کردند.


مرسده شاهین‌کار که یک چشمش را با شلیک ماموران امنیتی از دست داد، از اینکه سپاه در لیست تروریستی قرار نگرفت انتقاد کرد.


افسون نجفی هم گفت در شرایطی که مردم در ایران مشکل معیشت دارند، فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در رفاه در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند.


جایزه ساخاروف به مهسا (ژینا) امینی و جنبش «زن، زندگی، آزادی» در ایران تعلق گرفت و در نبود خانواده مهسا محمدصالح نیکبخت، وکیل خانواده به نیابت از آن‌ها این جایزه را پذیرفت.


مقام‌های ایرانی مانع خروج خانواده مهسا امینی برای حضور در این مراسم شده بودند و پاسپورت‌های آنها را در فرودگاه «اما خمینی» توقیف کردند. امجد امینی، پدر مهسا امینی خبر داد که به او گفته‌اند ممنوع‌الخروجی آنها به درخواست وزارت اطلاعات ایران بوده است. 

 تصویر جانفشانان راه آزادی و یکی از زندانیان خیزش سراسری مردم ایران در دست ورزشکاری از ایران در مسابقات رزمی موی‌تای در تورنتو کانادا

 

این ورزشکار می نویسد

 دیشب مسابقه موی تای در تورنتو داشتم واین افتخار را داشتم عکس برادرانم ژیان که جمهوری اسلامی کشت ودیگر برادرم هوشمند علیپور که در زندان سنندج  زندانی رژیم جنایتکاره والبته ژینا مهسا امینی نوید افکاری توماج صالحی وارمیتا گراوند که اعتراض خودم را بار دیگر علیه نظام جمهوری اسلامی جنایتکار نشون داده باشم واین صحنه مهمترین هدفم تو این مبارزه بود🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar